söndag 9 december 2012

Höstbytet

För en dryg månad sedan var jag med i ett byte där man sydde kläder till någons barn och sen i sin tur fick kläder till sitt barn som någon annan sytt. Man skulle sy en överdel en underdel och en accessoar. Jag sydde till pysselin och sydde ett par byxor och en tröja i storlek 92 enligt mönster från Ottobre samt en mössa. Jag använde Lime fordonsvelour från Mjuka tyger till byxorna och Liandlos bä bä vita lamm till tröjan och till byxornas muddar. Mössan är sydd i Znoks tyg Jurassic. 

Den som sydde till min son visade sig vara vildkatten. I paketet jag fick låg det en vit- och grårandig tröja med denimfärgade ärmar, ett par byxor i denimfärgad college samt ett lila förkläder. Det var verkligen jättefina saker och det är roligt att sonen får kläder som andra sytt som omväxling till de jag sytt. Kläderna han fick är fortfarande lite stora men han växer ju snart i dem.

6 kommentarer:

  1. Härliga kläder både det du sydde och det du fick! =) Härligt med överaskning!

    SvaraRadera
  2. Vilken kul grej. Det skulle man varit med på! Fina grejer!

    SvaraRadera
  3. Det låter jätteroligt med höstbyte! Något sådant skulle jag gärna vara med på - var hittar man info om sådana? (Säg helst inte facebook för det har jag inte.. ;-) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr för dig Lill-Fia Bus så är svaret facebook

      Radera
    2. Precis som jag trodde...attans!

      Radera
  4. Hej Anna, sonen min använder fortfarande de fina kläderna du sydde till honom, och jag måste säga att jag gillar tröjmodellen. Den är lite luftigare än de senaste jag sytt till honom. Han är ganska stor i kroppen och flera av mina tröjor är lite tajta fast jag syr i 92. Är det nr 1 i Ottobre 4/2011 du använt? Har du gjort om modellen något?
    Du kan väl svara mig på pysselin@gmail.com, tack!

    SvaraRadera