fredag 9 november 2012

Septemberutmaningen

I min ambition att blogga ikapp har jag nu kommit till september. I en sygrupp jag är med i på facebook så hade vi en septemberutmaning som gick ut på att man varje vecka skulle sy tre saker och lägga upp bild på dem i ett album där. De som höll i det hela hade dessutom lyckats få tag på sponsorer så att man hade chans att vinna något. Jag lyckades vara med alla 4 veckorna även om jag ibland satt och sydde sista timmarna innan deadline på söndagen. Jag vann inget men det var mycket trevligt ändå. Här är i alla fall bilder på mina bidrag alla fyra veckorna.

Vecka 1: Mössa i ekologiskt tyg från Znok, dregglis i tyg från JNY och snuttetrasa i tyg från JNY och Strömming. Snuttetrasan och dregglisen har jag nyligen lagt ut till försäljning på Epla.

Vecka 2: Tröja i ekologiskt girafftyg från Strömming, byxa till sonens mjukiskanin sydd i velour från JNY, tröja i Znoks oceantyg - den ligger också på Epla.

Vecka 3: Leggings till både mig och sonen i jeansfärgad jersey från JNY, docktröja i Gekkos grodtyg även det köpt från JNY.

Vecka 4: tröja till sonen sydd i lila jersey från JNY och turkos jesey från Znok, snuttetrasa i Lilofants paraplyflygare, mössor med matchande vanthållare till en kompis barn sydda i tyg och band från Znok och fodrade med turkos merinoull köpt från Strömming, jacka i velour från Mjuka tyger till sonens mjukiskanin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar