söndag 1 april 2012

Tröja, linne, pyjamas och docktröja

I helgen har jag sytt en tröja, ett linne och en pyjamas till sonen. En tröja till dockan blev det också. Alla plaggen är sydda enligt mina egenritade mönster. Bilderna är inte så jättebra eftersom jag inte hittar batteriladdaren till min kamera så jag är hänvisad till att fota med mobilen.

Tröjan är sydd i Lilofants randiga jersey som jag köpte på syfestivalen i februari. Det matchar helikoptertyget som jag sytt denna kofta i, så den randiga tröjan blir ju bra att ha under koftan. Jag har även klippt ut ett par byxor i helikoptertyget som blir fina att ha till, får se när jag hinner sy ihop dem.

Linnet är sytt i Znoks oceanjersey som jag har haft liggandes en bit av ett bra tag. Det är kantat med röd ekologisk jersey från Jofotex. Även förra gången jag sydde av detta tyg kantade jag med rött.

Pyjamasen är sydd i Strömmings elefanttyg. Det är interlock av ekologisk bomull och bambu. Den blå mudden är från JNY. Det är det första jag syr i det röd-blå elefanttyget. Av det gul-bruna har jag sytt bla detta.

Dockans tröja är sydd i Znoks ubåtstyg som är ekologisk jersey och kantad med ekologisk röd jersey från Jofotex.

1 kommentar: