tisdag 31 januari 2012

Dockkläder

Under julhelgen letade jag fram två av mina dockor som legat nedpackade i en kartong i min pappas förråd. Sonen blev nämligen väldigt förtjust i sin kusins docka på julafton så då var det dags att plocka fram ett par dockor åt honom. Naturligtvis var jag ju tvungen att sy lite nya kläder åt dockorna. Lite små överblivna tygbitar som inte räckte till barnkläder blev perfekta till dockkläder. Den ena dockan var 45 cm lång och den andra 33 cm, så jag fick rita mönster och sy kläder i två storlekar.

Här har vi båda dockorna på samma bild. Den större dockan är klädd i byxor av interlock med apor och lejon från JNYdesign med brun mudd som jag inte minns var jag köpt och tröja i Liandlos tyg Fem små apor med gul mudd från nimana. Den mindre dockan är klädd helt i tyger från JNYdesign, tröja och mössa i lila molnjersey, lila mudd i tröjans halsringning och byxor av röd interlock med vita stora prickar.

Närbild på byxorna den större dockan bär på bilden ovan.

Ytterligare en tröja till den mindre dockan, sydd i Znoks verktygsjersey och med limefärgad mudd från Mjuka tyger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar