fredag 9 december 2011

Present med lejontema

En av mina kusiner har fått en liten son. Naturligtvis ville jag sy något till den lille. Jag tyckte det var ett aldeles utmärkt tillfälle att premiärsy i lejonvelouren från Mjuka tyger. Det fick bli ett par byxor i lejonvelouren och en body i jerseyn med samma mönster som jag sparat. De enfärgade tygerna och mudden kommer från JNYdesign. Det syns inte på den här bilden, men på baksidan av byxorna och bodyn så är det baksidan av lejonen, halva tyget är nämligen lejonframsidor och halva är lejonbaksidor. Dessa plagg som jag sydde till sonen i våras kom jag ihåg att fota även baksidan på. Förutom bodyn och byxorna så sydde jag även en mössa och en dreggelscarf i tyget djurtåget från Lilofant design. Även detta tyg har lejon i motivet (tillsammans med andra djur). Presenten skickades tidigare i veckan och jag har nu fått veta att den kommit fram och uppskattades så då kan jag blogga om den.

2 kommentarer: