lördag 19 november 2011

Grodmössor åt mor och son

Jag har inte bara sytt grodtröjor åt både mig och sonen. Jag har även sytt oss varsin mössa i Znoks härliga ekologiska grodtyg. Den här gången fick vi samma färg så att de är helt lika förutom storleken. Jag älskar verkligen det här tyget och var tvungen att köpa mer av det bruna när det tog slut. Jag har lite kvar av det här röda och funderar på om jag ska köpa lite mer av det också. Om det fortfarande finns kvar när Znoks nya tyger kommer in så blir det nog en bit grodtyg till.

De här två mössorna är även de första mössorna jag sydde enligt mitt nya mössmönster. Jag var inte riktigt nöjd med min tidigare variant av mössa med rundad topp, men jag är nöjd med den här nya modellen och har ritat upp mönstret i alla storlekar från 36/38 upp till 56/58. Jag och sonen brukar ha mössorna med uppvikt kant nedtill, men man kan även låta bli att vika upp kanten så blir det en baggy modell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar