torsdag 4 augusti 2011

Molntröja

Ikväll sydde jag denna tröja till sonen. Jag är förkyld och var nog egentligen för trött för att sy för jag gjorde flera misstag och fick sprätta och sy om. Men när jag ser slutresultatet var det helt klart värt den tråkiga sprättningen. Jag tycker den blev jättefin. Mönstret är från senaste Ottobre, men jag gjorde den med korta ärmar istället för långa och jag spelelvände den nog så att knäppningen hamnade på fel axel. Molntyget är jersey från JNYdesign och till bandkantningen använde jag interlock från Kameleont design. Tidigare i sommar sydde jag en klänning åt mig själv i detta molntyg (kommer nog bild här i bloggen så småningom), jag tyckte det kan vara kul om sonen och jag matchar ibland.

1 kommentar:

  1. Tröjan ser hur fin ut som helst. Jag gillar fållen, det ser ut som att den är extra arbetad. (Vilket den här tröjan verkar ha blivit... Extra arbetad alltså ;)

    SvaraRadera