torsdag 5 maj 2011

Tröja till mig själv

Detta är den första tröjan jag sytt till mig själv. Den är sydd i ekologisk interlock från nimana. Mönstret är från Ottobre nummer 2/2006. Tröjan har legat halvfärdig i bokhyllan ett tag och väntat på att jag ska bygga om overlocken till coverlock, men för några dagar sedan blev den klar. Jag har redan använt den två gånger. Den var ganska lätt att sy och jag gillar verkligen att själv kunna bestämma tex ärmlängd så att man får tröjan precis som man vill ha den, så jag ska definitivt sy fler tröjor åt mig själv. Jag måste bara se till att köpa hem lite längre bitar tyg. Många av de tyger jag köpt har jag bara köpt en halvmeter av och det räcker ju till att sy plagg till sonen, men ska jag sy till mig själv så räcker det ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar