lördag 14 maj 2011

Nytt tyg köpt av strömming

Idag fick jag hem ett paket med tyg jag köpt från Strömming design. Det är alltid så kul att få hem nya tyger. Det är inga jättestora bitar, från 0,4 m till 1 m, men de kommer att räcka till några små plagg. De två översta tygerna är i bambu och är Strömmings egna tyg, Iris visa, i gult och lila. Det med nyckelpigorna är stretchfrotté från Finska myllymuksut. Det är jättebra att Strömming börjat sälja en del tyg från Myllymuksut för de har så mycket fint men frakten från Finland är dyr. Det svarta med kaninerna är från finska ikasyr. Nyckelpigorna och kaninerna passar väldigt bra tillsammans tycker jag, så sonen ska få ett set med nyckelpigebyxor och kanintröja att ha i sommar. Av det gula Iris visa ska han få en pyjamas. Vad jag ska sy av det lila vet jag inte riktigt än, men när jag ändå beställde tyckte jag att det var lika bra att ta en liten bit av det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar