torsdag 14 april 2011

Ett par byxor och om hur jag hittade JNYdesign

De här byxorna i storlek 68 är sydda i röd interlock med apor och lejon från JNYdesign, den röda mudden är också från JNYdesign. Just det här tygmönstret är lite speciellt för det var det som gjorde att jag fick upp ögonen för JNYs fina tyger. I november var vi nämligen på en barnloppis och tittade efter lite begagnade kläder åt sonen. Ett av plaggen som kom med hem var en röd body med apor och lejon. I nacken fanns en etikett där det stod JNYdesign. Jag hade aldrig hört talas om det klädmärket men googlade och hittade till hemsidan. Jag såg att det fanns ännu fler fina saker och köpte en del kläder till sonen. Jag tittade givetvis även på tygerna, och jag tror nog att en bidragande orsak till att jag började sy barnkläder faktiskt var att jag sett att det fanns så många fina tyger (men jag vet ju faktiskt inte riktigt varför jag började, jag bara vaknade en morgon med en övertygelse om att jag skulle sy kläder till sonen). Jag har köpt tyg från JNY flera gånger och tyget till dessa byxor passade jag på att köpa på rea i mars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar