torsdag 17 februari 2011

Två tygleveranser samma dag!

Idag fick jag två leveranser av tyg på samma dag, mycket trevligt. Den ena var ett paket från Mjuka tyger som hämtades hos postombudet och den andra var direktleverans från Jofotex. Min mamma kom nämligen upp på besök idag och eftersom hon bor nära Söderköping hade jag bett henne köpa med några tyger från Jofotex så slapp jag fraktkostnaden. Eftersom jag tyvärr inte kan åka på Syfestivalen var det jätteskoj att i alla fall få så mycket nytt tyg nu.
Lejonjersey och två velourtyger från Mjuka tyger. Det enfärgade är ekologiskt. Lejontyget med halva tyget framsidor och halva baksidor är så häftigt, det var jag ju tvungen att ha och när jag ändå beställde så var det ju lika bra att ta lite velour också, för det har jag ingen.
Får och flodhästar från Jofotex. Färgen på flodhästtyget är jag mycket förtjust i.
Det sista Jofotextyget fotades separat och blött, eftersom jag tvättade det innan jag hunnit få fram kameran.

2 kommentarer:

  1. Vad fina tyger! Den gröna skogsvelouren står högt upp på min önskelista... Vill ha, vill ha. Hi hi!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är de fina! jag hoppas hinna börja sy av några av dem i helgen.

    SvaraRadera