fredag 18 februari 2011

Produktiv sydag

När sonen umgicks med sin mormor under eftermiddagen så hann jag sy en hel del. Det blev byxor och mössa i vitt farmtyg från JNY design. Byxorna är ca storlek 62 och enligt samma mönster som dessa och dessa.
Sedan blev det också ett par byxor i Grodtyget från Znok. Häromdagen ritade jag om byxmönstret till en större storlek och detta är de första som är sydda enligt det nya mönstret.
Slutligen blev det också en mössa i det gula och gröna natttågstyget från Jofotex som jag fick hem igår. När jag sydde mössan testade jag tipset från karinottilia om att sy ihop sömsmånerna på sidorna så att insidan inte ska vrängas ur när man tar av mössan, det funkade alldeles utmärkt. I detta tyg har jag också klippt ut delar till en body.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar