fredag 4 februari 2011

Ännu mer tyg

Igår fick jag ett trevligt paket i postboxen. Det var tygerna jag beställt från Znok. De var verkligen jättefina alla fyra. Jag beställde rätt små bitar (2 st 0,5 m och 2 st 0,7 m) så det blir ett eller ett par plagg av varje tyg. Nu gäller det att fundera ut vad jag ska börja med att sy för plagg och i vilket tyg - det är ju snart helg så jag ska nog kunna hinna sy en del. Innan jag sätter saxen (och overlockknivarna) i de nya tygen ska jag dock testsy lite i några kasserade trasiga T-shirtar. Jag behöver ju öva på att sy med min nya maskin så då kommer några plagg vi skulle kasta väl till pass som övningsobjekt. Att sy rakt fram är lätt men jag måste träna på att svänga.
Grodor, elefanter, ocean och finn djuren från Znok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar