onsdag 26 januari 2011

Bodyn är klar

I kväll blev bodyn äntligen klar. Jag tycker den blev riktigt bra. Den är lite för stor för sonen än, men han växer ju i den. En body tog mycket längre tid att sy än ett par muddbyxor, det hade jag ju också trott att det skulle göra, men den tog ännu längre tid än jag hade trott. Men det var jättekul. Jag tror nog ändå att jag ska köpa en symaskin innan jag syr fler bodys.
Den färdiga bodyn
Närbild på övre delen. Kantbandet borde ha sträckts mer, men jag tycker det duger såhär.
Närbild på tryckknapparna, de var jättelätt att få dit dem med prymtången.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Råkade "trilla in" på din blog och måste säga att jag är grymt imponerad över att du syr barnkläder för hand! Jag som tycker att det är svårt att hinna med att sy på maskin. Snygg body och snyggt jobbat!

    Annika

    SvaraRadera
  2. Tack! När jag fick för mig att börja sy barnkläder så tänkte jag att jag får ju vänta med att köpa symaskin tills jag verkligen vet om jag vill hålla på och sy eller om det var en tillfällig nyck. Nu tycker jag ju att det är jättekul så det ska bli en symaskin så småningom, måste bara vestämma mig för vilken (hur mycket pengar jag är beredd att lägga).

    SvaraRadera